behind the veil, delicately arranged by the mother, the fruit of maternal love is hidden. The baby is lulled into his light and peaceful sleep
The mother portrayed is called Edma Morisot and she is the elder sister - aged 2 - of Berthe Morisot, the only Impressionist female painter. The artist tackles the complex theme of motherhood for the first time.
Her mother's instinct leads her not to move away from her. They are moments of quiet and sweetness. Her face is intense and expressive with a face characterized by bright cheekbones and cheekbones. She too Edma had been a painter, then with her marriage, she slowly neglects painting until her total abandonment. Her husband was a naval officer who was a friend of Manet's. The famous impressionist knew, and had esteem, of both sisters
Il bel tempo permette ai personaggi di restare affacciati al balcone a guardare la vita quotidiana che fuori scorre. Questa, una delle tante realtà con cui veniva rappresentata la borghesia dell'epoc...
Questo ritratto lirico, nel quale sono raffigurati la moglie del pittore Elizaveta Gregor'evna Grigor'eva e i loro figlio Kirill, futuro artista, è una rarità nell'opera di Boris Grigor'ev, autore d...
cameriera che rimase per poco tempo a casa Renoir. E' l'esempio della maternità che facevano sorridere Degas, il quale le definiva "tanti Gesù Bambino in braccio alla balia"
una donna si trova davanti allo specchio, sola, nella privacy della sua camera. Lo specchio ci mostra nel riflesso, non i suoi lineamenti ma, contenitori, cosmetici e petali di un fiore che sono appog...
quando Edma, la sorella di Berthe Morisot, rimane incinta, vive per un periodo di nuovo in famiglia, nell'attesa del parto. In questo contesto, la pittrice riprende un intima scena di genere domestico